reklama

Android a OTA aktualizace od Googlu – konečně to někdo vysvětlil

Android a OTA aktualizace od Googlu – konečně to někdo vysvětlil
2013-11-21T10:58:55+02:00
• 21. 11. 2013

Dlouho jsme spekulovali nad tím, jak vlastně Google vypouští aktualizace Androidu do světa. Padaly zde nejrůznější teorie, přičemž z nich vyšly pouze dvě jako pravděpodobnější. První se týkala vytížení serverů. Pokud by Google vypustil aktualizaci pro všechna zařízení, mohlo by dojít k přetížení. Druhá teorie byla již střízlivější, jelikož se opírala o opatrnost Googlu. Dnes se konečně dozvídáme, jak to ve skutečnosti je. Dan Morrill vše poodkryl, díky čemuž mohou skončit spekulace.

Screenshot_23

Na sociální síti Reddit poskytl poměrně jednoduché a pochopitelné vysvětlení. V podstatě Google rozděluje OTA aktualizace na několik fází. V první vlně se dočká jen jedno procento zařízení a dá se očekávat přibližně v prvních 24 až 48 hodinách. Zde zjišťuje, jestli nedojde k nějaké neočekávané chybě a jestli systém funguje na všech zařízeních dobře. Pokud se zajímáte o to, jak se dostat do tohoto omezeného počtu uživatelů, zklameme vás. Jedná se o nahodilý proces.

Pokud je vše v pořádku, dojde k rozšíření na dalších 25 %, následně 50 %, 75 % a 100 %. To vše probíhá v rozmezí jednoho až dvou týdnů. V podstatě se zařízení dotáže serverů, jestli je třeba v první fázi ID přístroje vybráno. Pokud není, musí čekat na další kolo. Tudíž zde nezáleží na tom, kolikrát zmáčknete tlačítko „zkontrolovat aktualizace“. Samotné zařízení se dotazuje i několikrát za den, takže se nedá minout aktualizace, když jste třeba v prvním kole.

Mnozí samozřejmě stále praktikují možnost smazání informací z Google Service Framework, což se někdy může zdát jako pomoc pro získání aktualizace. Bohužel akorát dostane vaše zařízení nové ID, díky čemuž se můžete posunout na konec celé fronty. S tím ale také může souviset nefunkčnost některých služeb, o čemž jsme se již zmiňovali ve starším článku. Proto raději nikdy nemažte data z Google Service Framework.

Zdroj: androidpolice.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit