Dotekomanie.cz

Xiaomi se daří a těší se do Evropy

Ještě nedávno bychom ani nezakopli o výrobce Xiaomi z Číny, ale jeho strategie a produkty dokáží celkem dobře lákat zákazníky. V podstatě se dá říci, že strategie se nijak neopírá o reklamu nebo rozsáhlý marketing. Filozofie společnosti je poměrně jednoduchá, jelikož se výhradně opírá o cenově dostupné smartphony, které nabízejí top specifikace ve svých třídách. Ve výsledku Xiaomi neutrácí za obrovské reklamní kampaně – nechává za sebe mluvit samotný prodej smartphonů. Například model M2S byl vyprodán za 45 sekund, přičemž společnost netajila, kolik měla připravených kusů.

Nyní zde máme finanční výsledky, které opět mluví za vše. Minulý rok si společnost přišla na příjmy v hodnotě 2,05 miliardy dolarů. Toto číslo je jednoznačně překonáno, jelikož za první polovinu letošního roku se podařila získat příjmy ve výši 2,16 miliard dolarů. Tento výsledek by se líbil nejednomu světovému výrobci, ale musíme si uvědomit, že Xiaomi prozatím neprodává na globálním trhu, byť se najdou dovozci, díky kterým si můžete koupit nejnovější a hlavně levné smartphony. Navíc se dozvídáme, že v současnosti má tento výrobce 20 miliónů uživatelů po celém světě, ale  14.22 miliónu pochází z Číny, Hong Kongu a Tchaj-wanu.

Lei Jun, CEO Xiaomi, sdělil zaměstnancům při oslavách, že výsledky nejsou až tak důležité, nejdůležitější je dělat mobily, díky kterým budou zákazníci spokojeni. To vypovídá o celé strategii firmy, díky které navíc dochází k úsporám na straně výdajů za reklamu. Samozřejmě došlo i na téma, které se týká rozšíření působnosti. Nic nebylo upřesněno, ale asi se jako první dočká Evropa, kde Xiaomi vidí dostatečný potenciál na růst. Možná si tedy budeme moci pořídit před Vánocemi nějaký smartphone přímo od Xiaomi.

Zdroj: engadget.com

Exit mobile version