Dotekomanie.cz

iWatch by koupilo 19 % spotřebitelů. Je trh připraven?

V oblasti smartphonů je v dnešní době těžké vytvořit revoluční zařízení, které by zazářilo mezi ostatními modely. Ačkoliv se neustále výrobci snaží, jedná se jen o evoluci. Nyní nastává doba, kdy se chystají nové produkty. Jedná se zejména o chytré brýle a hodinky. Zatím máme jen náznaky, které mluví o tom, že se největší společnosti chystají představit vlastní řešení. Zatím máme potvrzeny hodinky od Samsungu, ale v přípravě mají být i u Microsoftu, Googlu a hlavně u Applu.

Budeme si muset počkat aspoň na první pozvánky na akce, kde by se mohl nový produkt objevit. Ovšem na druhou stranu vznikají průzkumy, které se dotazují lidí, jestli by si takový produkt pořídili. Agentura ChangeWave Research zkoumala v období mezi 4. a 19. březnem u spotřebitelů v USA, jestli by si zakoupili iWatch od Applu, pokud by došlo k představení.

Bylo osloveno 1713 spotřebitelů. Rovnou 5 % z nich by neváhalo a koupilo si chytré hodinky od Applu bez jakéhokoliv většího rozmýšlení. 14 % se vyjádřilo kladně, tudíž zde máme 19% kupní sílu, která je připravena na nový produkt. Nejedná se o nijak velké číslo, ale můžeme připomenout, že podobně odpověděli spotřebitelé se stejným procentuálním zastoupením i na tablet iPad. Můžeme se na to podívat i z druhé strany. Marketing nezačal ještě pracovat a prakticky se nic neví, ale již jsou zde spotřebitelé, kteří jsou připraveni. Co teprve po oznámení a uvedení chytrých hodinek na trh?

Analytické společnosti navíc odhadují, že je zde potenciál 6 miliard dolarů pro Apple v segmentu chytrých hodinek. Ovšem musíme vzít v potaz, že Apple je v současnosti spíše mimo hru a největší zkušenosti s podobnými produkty má právě Sony a jiné firmy.

Současný trh hodinek dokáže ročně generovat 60 miliard dolarů, což není zanedbatelná částka. Navíc se jedná o méně rozvinutý trh. Aspoň v porovnání se smartphony, u kterých jde pokrok mílovými kroky.

Zdroj: slashgear.com

Exit mobile version