reklama

Proč všichni chceme Ingress? (+návod, jak navrhnout portál)

Proč všichni chceme Ingress? (+návod, jak navrhnout portál)
2012-11-23T08:19:36+02:00
• 23. 11. 2012
20

Ingress je fenomén. Z neznámého důvodu po něm každý touží. Každý chce být součástí. Všude se o něm mluví (tedy hlavně na Google+). Každý ho už alespoň kousek viděl, ale většina z nás jej nikdy nevyzkoušela. Tak co to sakra vlastně je?

Vyjádřeno jedním slovem, Ingress je jen hra. Zatím. Jedná se hru využívající princip rozšířené reality, i když malinko odlišně, než bývá běžné. Běžně je rozšířená realita prezentována tak, že do obrazu reálného světa je virtuálně doplněno něco, co tam ve skutečnosti není. Podívejte se na následující video (nemusíte na celé;) – to je rozšířená realita, jak má být.

V čem je tedy využití rozšířené reality u Ingressu jiné? Ingress nerozšiřuje skutečnost, kterou vidíte naživo, ale pracuje pouze s vaší představivostí a Google Mapami (zatím). Promo video sice ukazuje bombastické efekty kolem soch, ale těch se ve hře nedočkáte. Zklamaní? Nebuďte, i tak je Ingress super!

Wow. Tohle bylo první, co mě napadlo, když jsem zkouknul upoutávku na novou hru z dílny inkubátoru Niantic Project, který vznikl  před rokem a půl pod křídly velikána jménem (dramatická pomlka) Google. Ano, kdo jiný by mohl být za geniální novinkou, která strhne masy, využívá Google Mapy, Android, GPS a šíří se především na sociální platformě Google+. V každém případě John Hanke, který stojí za skupinou Niantic Project, nebo Niantic Lab chcete-li, přišel s myšlenkou, že je třeba lidi nějak propojit zpátky s realitou. Zastavit jejich propad do virtuálního světa – spousta lidí je na mobilech neustále online, kontroluje maily, zprávy, statusy a vůbec nevnímá reálný svět. Hanke si řekl, že je třeba tenhle problém nějak rozlousknout.

Může se zdát nelogické, že se tak snaží učinit právě hrou, kterou budete hrát na mobilním telefonu. Pokud se nad tím ale zamyslíte, je to geniální. Netvrdím, že originální – znáte geocaching? To byl originální nápad. Vezměte technologie a běžte s nimi do přírody a zkoumejte reálný svět. Takhle funguje geocaching, ale i Ingress. Jenže Ingress jde ještě dál. Vezme skutečně ty nejmodernější technologie (Co vám říká Google Glass?) a donutí vás jít ven, procházet se ulicemi, dívat se po památkách, sochách, zajímavých místech a zároveň vás pořád drží ve spojení s virtuálním světem.

Filozofuji a odbíhám, ale teď se vracím na začátek – co je to Ingress. Představa je taková, že svět se snaží ovládnout tzv. Shapers (Tvořiči – hloupé slovo. Navrhnete jiné?). Nejedná se o nic nového, snaží se o to už stovky, možná tisíce let. Na Zemi však existují lidé, kteří o tomto pokusu o ovládnutí vědí. Ať už jsou to americké vládní organizace, nebo soukromé subjekty jako Niantic, nebo třeba i běžní lidé, kteří cítí energii.

 

Když už jsme u té energie. Všechno se točí okolo XM – Exotic Matter. Česky bychom tuto substanci mohli nazvat tajemná hmota. Na jejím základě fungují rezonátory, které obklopují portály. Portály pak slouží buď Shaperům, nebo proti nim. Na Zemi se tak tvoří dvě frakce – Enlightened (Osvícení) a Resistance (Hnutí odporu). Osvícení by rádi Shapery přijali s tím, že posunou celý lidský rod někam dále. Hnutí odporu se pak snaží příchodu Shaperů zabránit.

Portály existují po celém světě. Většinou se objevují na významných památkách, sochách, monumentech a dalších výrazných místech. Více propojených portálů pak tvoří pole. Pole pokrývá určitou plochu. Osoby v rámci této plochy jsou ovlivňovány tak, aby sympatizovali s frakcí, jíž pole patří. Na vás, jako příslušnících určité frakce, je „hackovat“ cizí portály, oslabovat cizí pole a budovat a posilovat vlastní.

Takže ještě jinými slovy. Na začátku si projdete tutoriál, poté si vyberete frakci (já hraju za Osvícené) a vyrazíte do světa – po svých. Ve svém okolí sbíráte tajemnou hmotu a hledáte portály. Portály hackujete, přidáváte jim rezonátory a tvoříte z nich pole. Rezonátory mohou být různě silné – podle toho pak můžete portály propojovat na různou vzdálenost. Za práci s portály získáváte body (Action Points) a za vytvoření pole získá vaše frakce Mind Units (tedy ovlivněné lidi). Cílem samozřejmě je získat pro svou frakci co nejvíce Mind Units.

V Brně totálně vládnou Osvícenci a už jsem ve hře zahlédl komentář, že by někdo rád propojil  s Brnem i Bratislavu. Na druhou stranu třeba Miláno je kompletně v moci Hnutí odporu. Jejich pole jsou natolik silná a rozsáhlá, že jsou vidět i při velkém oddálení na mapy.

Takže kde se vzala, tu se vzala neobvyklá hra, ze které šílí kde kdo. Jenže co dál? Je moc hezké vidět geeky pobíhat po ulicích místo sezení za počítačem. Na tom ale Google nevydělá. Tak na čem? V podmínkách k návrhům portálů je zmínka o tom, že portály mohou být vytvořeny i v rámci lokálních podniků. To dává velmi zajímavý prostor k reklamě. Chcete, aby k vašemu/do vašeho obchodu chodilo více lidí? Nechte si tam udělat portál. Nejspíš se tak nestane hned, ale proč takovou věc nezpoplatnit? Dále hra jistě nebude v nejbližší době dostupná pro jiné platformy než Android – chcete hrát? Kupte si zařízení s Androidem.

Pokud bychom situaci obrátili, Google na Ingressu nemusí vydělat – může na něm ušetřit. Kolik by asi stálo zaplatit lidi na to, aby zmapovali všechny pěší trasy? Kolik dalších financí by padlo na označení a pojmenování všech zajímavých míst po celém světě? A vidíte, hráči to udělají zdarma. Jedna z výtek k Ingressu je, že neskutečně žere baterii. Je to tím, že musíte mít stále rozsvícený displej, ale také tím, že neustále stahujete a odesíláte data a udržujete si polohu GPS. Google určitě ví, co dělá.

A posledním náhledem do budoucna, který si dovolím zmínit, bude využití Google Glass. Jakmile se brýle začnou šířit a objeví se pro ně rozšíření aplikace, bude to bomba. Zde už bych věřil ve skutečnou rozšířenou realitu – uvidíte portály kolem sebe. Také věřím, že Google chytře zakomponuje do této rozšířené reality reklamy, takže uvidíte jak portály, tak upoutávky na různé zajímavosti v okolí.

Proč tedy ztrácet čas s něčím, tak poťouchlým? Protože je to úžasně chytlavé. Vyrazíte do ulic, zíráte do mobilu a přitom si můžete představovat, jak ničíte/zachraňujete svět. Můžete se stát součástí celosvětového hnutí, cestovat po světě a ovlivňovat hráče na druhé straně planety tím, že nabouráte jejich těžce vytvořená pole a získané portály. Úplně vidím obrovský bilboard – První Ingress cestovka – objevte svět, než ho ti druzí ovládnou!

Velmi zásadní otázkou právě teď je, jak získat kód pro vstup. Pokud jste se včas registrovali, možná vám přišel/přijde sám od sebe. Pokud ne, máte možnost zkusit poslat na Google+ nějaký zajímavý obrázek inspirovaný Ingressem s hashtagem #ingress či #ingressinvite. Autoři hry vše příspěvky průběžně monitorují a ty nejzajímavější odmění kódem.

Pokud jste již ve hře a vládnete angličtinou, můžete popsat své pocity ze hry  a nasdílet je stejně jako obrázky. Pokud budete mít štěstí, získaté kód, kterým pak můžete pozvat další(ho) hráče.

logo-app Ingress NianticLabs@Google Zdarma ANDROID

Návod, jak navrhnout portál

Nesmíme zapomenout na slíbený návod, jak můžete i vy ovlivnit hru, i když ještě nemáte vstupní kód. Váš zásah může proběhnout tím, že navrhnete nové portály v místech, kde ještě nejsou. Google sice bude v jejich vytváření šnek – tvrdí, že na schválení potřebuje 2-3 týdny a na to, aby se poté portál objevil ve hře, další 2-3 týdny. Celkově se tedy váš příspěvek může objevit až za 6 týdnů. I tak to ale stojí za to, ne?;)

  • Nejprve je třeba zapnout ukládání pozice u fotek – Fotoaparát -> Nastavení -> Úložiště (ano, Store location [uložit pozici] je přeloženo jako Úložiště).
  • Poté vyfoťte zajímavé místo, kam by se hodil portál.
  • Na fotce zvolte možnost Sdílet -> NIA Super Ops (musíte mít Ingress nainstalovaný, i když ještě nemáte kód).
  • Zadejte název lokace a stiskněte OK.
  • Buď budete rovnou přesunuti do aplikace, ze které běžně odesíláte maily, nebo si vyberete z nabídky. Vytvoří se nový email s přílohou fotografie.
  • Odešlete email.
  • Tým Nianticu vyhodnotí obrázek a umístění a, pokud splníte kritéria, přidá portál do hry.

Kritéria:

  • Místo musí být bezpečné a dostupné veřejnosti.
  • Příklady:
    • sochy,
    • unikátní architektura,
    • historické budovy,
    • speciální venkovní stavby,
    • unikátní místní podniky.

Zdroje: androidheadlines.com, forbes.com, codeasi.blogspot.cz, nianticproject.com, ingress.com

reklama
reklama

Václav Pavlín

Neuvěřitelně komunikativní ajťák, který od mala smolí všelijaké texty. Začalo to vlastními stránkami, po kterých následoval blog. Relativně nedávno se objevila síť Google+, kde ho teď většinu času zastihnete, jak sdílí zajímavé příspěvky nebo píše o komunikaci. Aktuálně si k tomu přibral ještě korektury a psaní článků pro Dotekománii.

Komentáře

Je tu někdo ? ;)

chtěl bch se na něco zeptat

David Zvončák

8. 2. 2016, 4:59

Ano?

mam otazku aspon 10portalov som na slovensku vytvoril uz su tomu 3 mesiace splnil som kriteria ale stale nic …budem o tom informovany emailom alebo mam nanovo skusil vytvorit ..email o odoslani portalu som dostal za kazdy jeden

Zrdavím. Chtěl sem se zeptat jak je to z datovou náročností. U nás operátoři nejsou moc rozdávační že.

Ingress mi vzal zhruba 8 mega mobilních dat za 5 dnů.

Stanislav Horák

12. 2. 2013, 22:55

Přijde na to, jak intenzivně hrajete a kde. Datový tok se může pohybovat od několika mega za týden až po několik desítek MB za den v případě několikahodinového hraní na různých místech.

je mozne vidiet stavy portalov aj bez prihlasenia?
ak si teraz vyziadam pozvanku na oficialnej stranke tak mi nepride?

Není, pozvánka příjde tak za měsíc.

Milan Jaroš

30. 11. 2012, 21:04

Zdravíčko, namísto tvořiči bych spíš použil slovo tvůrci, návrháři nebo konstruktéři. Milan ;)

Jiří Malý

27. 11. 2012, 13:09

Zajímalo by mě, proč lze hrát jen na základě pozvánky? Jaký to má smysl?

Hra je pořád ještě ve fázi beta testu. Jakmile bude uvolněna stabilní verze, dá se očekávat otevření pro všechny

Roman Měšťan

24. 11. 2012, 11:24

Čekám na pozvánku asi 5 dní a zatím nic =( ale těším se, až si zahraju. =]

Martin Kollár

10. 12. 2012, 13:06

v klidu, ja cekam tri tydny a zatim kde nic, tu nic… asi se na stara kolena budu muset stat grafikem, abych si zaslouzil #ingressinvite :|

Stanislav Horák

12. 2. 2013, 22:55

Na pozvánku se čeká několik dní až několik týdnů. Já osobně dostal tu svou po 3 týdnech čekání.

Štěpán Víteček

23. 11. 2012, 16:18

Pěkný článek ;-) Už se strašně těším na pozvánku, jelikož již nyní je jasné, že se tato hra uchytí a bude to hit!

Jiří Nešleha

23. 11. 2012, 9:12

jsem se registroval před cca týdnem, ale asi nejsem v zajímavé lokalitě :-( kód nikde :-(

název porátlu musí být jen ENG?

Myslím, že ne. V Brně jsem tuším viděl i české názvy.

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim