Dotekomanie.cz

4. operátor přetáhne za měsíc jen 45 000 zákazníků

Aukce o nové frekvence LTE se pomalu blíží a snad se dočkáme 4. mobilního operátora. Nyní se začínají objevovat již první virtuální operátoři, ale samozřejmě se náš zrak a touha upírá na vidinu dalšího hráče, který znepříjemní podnikání třem současným mobilním králům.

Samozřejmě i já doufám, že se zde odehraje stejná revoluce jako ve Francii, a tak jsem začal pátrat po tom, jak obtížnou cestu bude mít nováček. Úspěch, nebo neúspěch bude záležet na cenové politice nového operátora, ale snad se nemusíme obávat černých scénářů. Zásadní otázkou je, kolik přetáhne zákazníků od stávajících gigantů.

Bohužel zde nemůžeme stanovit ani vypočítat pevné číslo, které by nám ukázalo, kolik lidí přejde k PPF / Air Mobile. On je totiž naše jediná naděje. Proto jsem rozhodil sítě a začal dohledávat, jak je to vůbec s možností přestupu s telefonním číslem k někomu jinému. První jsem se zeptal ČTÚ a zde jsem byl přímo zděšen. Tento náš slavný regulační úřad nijak nereguluje nebo nezavádí nějaké číslo, a tak je vše na operátorech a na jejich vzájemné domluvě. Byť se zde může objevit zásah od úřadu, ale ani zde nebylo vyjádření konkrétní. Možná něco udělá až v polovině příštího roku.

Proto jsem se obrátil na operátory a pouze O2 nereagovalo. Odpověď od T-Mobile a Vodafonu je v podstatě stejná, a tak se sami podívejte.

Takže nyní víme, že se jedná o číslo v řádech stovek zákazníků denně všemi směry. Pokud to aplikujeme na nového operátora, tak se dostaneme maximálně na číslo 3000 zákazníků denně od všech k novému. Už nyní vám toto číslo nemusí vycházet s nadpisem, ale naštěstí mám kontakty na lidi, kteří pracovali na tomto systému před více než 10 lety. Ano, tak je tento systém starý, ale nemohu tušit, jestli nedošlo k modernizaci. V tomto směru ji stejně neočekávám a vše nejspíše zůstalo při starém. Proč vlastně měnit něco, co není až tak využívané.

Ale nyní zpět k reálnějšímu číslu od mého zdroje. Ten uvádí, že hodnota byla stanovena přibližně na 500 zákazníků denně. Pokud to rozpočítáme na 3 operátory, dostaneme se přibližně na číslo 45 000 přechodů k Air Mobile za měsíc. Zde zdroj také uvádí, že pokud má nějaký zákazník více telefonních čísel, je to v systému bráno jako jedna položka k převodu. Výsledná hodnota tedy může být větší.

V celkovém pohledu může Air Mobile získat minimálně 45 000 nových zákazníků, kteří k němu převedou své číslo. Pravděpodobně bude muset vsadit na to, že si lidi pořídí nové SIM karty. Samozřejmě je tady možnost změny, nebo začátek regulace od ČTÚ. Snad se zde ledy pohnou a trh se uvolní. Osobně se mi to zdá jako malé číslo, ale neztrácím naději na lepší zítřky.

Bohužel se mi nepodařilo získat přesnější čísla či lepší informace o samotném systému převodu zákazníků. Snad je tento systém nyní robustnější, ale znáte to.

Exit mobile version