Podíl chytrých náramků a hodinek na trhu – dominuje Fitbit, Apple je druhý

Podíl chytrých náramků a hodinek na trhu – dominuje Fitbit, Apple je druhý
2015-08-30T08:55:58+02:00
• 30. 8. 2015

Analytická společnost IDC zveřejnila zprávu o prodejnosti chytrých náramků a hodinek, neboli wearables, za druhé čtvrtletí roku 2015. V té nalezneme vskutku zajímavé informace, celkově prodejnost nositelné elektroniky vzrostla o 223,2 % a daleko zajímavější jsou čísla u jednotlivých výrobců. Kupříkladu Apple se za necelý půl rok svého působení v tomto odvětví stihl vypracovat rovnou na druhé místo, přičemž téměř dohnal Fitbit, který se drží na první příčce tabulky prodejnosti.

WP_20150624_11_36_34_Pro

Celkově se Applu podařilo prodat 3,6 milionu kusů Apple Watch, což je jen o 0,8 milionu méně, než prodal dominující Fitbit. Procentuální podíl Applu mezi wearables činí 19,9 %, zatímco Fitbit si drží 24,3% podíl. Předpokládá se, že se v brzké době Apple stane lídrem v této oblasti, což s takto rychlým nárůstem popularity nelze popřít.

Samsung skončil překvapivě na posledním pátém místě tabulky, celkově prodal pouhých 600 000 kusů svých hodinek, což je o čtvrtinu méně, než se mu podařilo prodat ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Jeho podíl tím pádem klesl o celých 11 % na 3,3 %.

Zbylé příčky tabulky obsadily společnosti jako Xiaomi, které se s celkovým počtem 3,1 milionu prodaných kusů umístilo na třetím místě, čtvrtý je Garmin s téměř čtyřprocentním podílem – prodat se mu podařilo 700 000 produktů.

Výrobců je v tomto odvětví samozřejmě daleko více, všichni dohromady zaujímají 31,5% podíl na trhu a podařilo se jim 5,7 milionu výrobků. Do budoucna se, vzhledem ke stále větší popularitě, očekává ještě rapidnější nárůst prodejnosti chytrých hodinek a náramků. Celou tabulku prodejnosti za druhé čtvrtletí 2015 si můžete prohlédnout níže, udaná čísla u prodaných kusů jsou v milionech.

Screenshot (2)

Zdroj: idc.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

David Pilař

Student IT, softwarový tester a nadšenec do technologií všeho druhu. Ve volném čase poslouchá hudbu, fotí telefonem a rád se projede na kole.

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat