World of Tanks Blitz recenze

World of Tanks Blitz [recenze]
2014-12-08T07:00:27+02:00
• 8. 12. 2014
1

Tankisté, pozor, pořádně namažte svoje rezavé plecháče do největší online bitvy. Populární masivní online hra od Wargamingu postupně dobývá počítače, konzole a nyní i mobilní platformu. Co je na hře tak úžasné? Možná to, že můžete velet svému tanku, a možná si ji oblíbíte z důvodu jednoduchosti a nenáročnosti. Každý si přijde na své. Zatímco na počítačích roste World of Tanks konkurence, mobilní platforma je téměř nevyužité místo, což je ideální příležitost pro odnož Blitz.

Zuří druhá světová válka a ty největší bitvy se odehrávají na rozlehlých místech mezi tanky. Vše začíná v garáži výběrem prvního ze sta tanků vyrobených několika národy – volit můžete americký, sovětský, německý a britský. Dobře zvažte svou první volbu, která vám usnadní, nebo ztíží postup ve hře. Každý tank má své vlastní statistiky, které mnohdy znamenají život, nebo smrt. Dělí se na lehké, střední, těžké tanky a stíhače tanků. Zpřístupněné máme všechny tanky prvního stupně a podle toho, za který budete bojovat, získáte zkušenosti pro odemčení dalšího tanku vyššího stupně téhož národa. Ještě, než vyzkoumáte nový stroj, musíte mít namontována všechna vylepšení vedoucí k novému tanku. WoT se ve stromových strukturách rád vyžívá. Do svého používaného tanku máte možnost přidat dodatečné vybavení pro lepší přesnost, uhašení požáru nebo zlepšení skrytí. S lepším dělem se odemkne lepší a dražší munice.

Screenshot_2014-12-07-17-12-54Screenshot_2014-12-07-12-19-22

Vše vás bude stát kredity, hlavní herní měnu, a jak jsem psal, také zkušenosti, nikdy nebudete mít dostatek obojího. V tom případě přicházejí zlaťáky, které se dají získat bankovním převodem a stojí to skutečné prašule. Aby toho nebylo málo, existuje druhá varianta účtu oproti standardnímu, který je prémiový. Je placený zlaťáky a na začátku hry dostanete malý bonus pro koupi prémiového účtu na jeden týden, ale důrazně doporučuji nechat si zlato na lepší věci. Jediná výhoda tohoto účtu je vyšší odměna za bitvu, tím pádem rychlejší výzkum. Se zlatem tedy šetřete na nákup věcí pro tanky vyššího stupně, na začátku jsem je utrácel jen za převody zkušeností z elitního tanku, což vám do začátku pomůže dostat se na čtvrtý stupeň během pár hodin.

Screenshot_2014-12-07-13-06-29Screenshot_2014-12-07-13-20-37

Nedílnou součástí každého tanku je posádka a není tomu jinak ani zde. Posádka nehraje zásadní roli, ale určitě vám může v některých situacích zachránit krk. S každým novým tankem musíte členy vycvičit nebo za zlaťáky tento vývoj přeskočíte. V počítačové verzi je možné posádky přemísťovat z jednoho tanku do druhého, tady jsem tuto možnost nenašel. Jakmile dosáhnete plného výcviku, otevřou se vám schopnosti lepšího zacházení s vozidlem, střílnou, odolností apod. Vše se odrazí ve výsledku na bojišti.

Screenshot_2014-12-07-17-13-22Screenshot_2014-12-07-18-38-19

Teoretická část je za námi a konečně vyrážíme do bitvy na ostří pancíře. Možnost nastavení zápasu úplně chybí, takže po vzoru PC verze se automaticky generují zápasy podle statistik hráčů a nikdy byste neměli bojovat s tankem vyšším o tři třídy. Denně je online kolem 20 000 hráčů mobilní verze, takže matching funguje dobře, ale to neplatí na jiných platformách. O své zkušenosti se můžete s námi podělit, pokud hrajete na více platformách. Zároveň je skvělé, že se proti sobě mohou v bojích 7 na 7 postavit navzájem hráči na systému iOS a Android. Ve hře to však nepoznáte, pokud hráče neznáte osobně. Také můžete zakládat čety, což je obdoba klanů. Sociální funkce nabízí centrální chat a seznam kamarádů, které lze zvát do hry. Se spárovaným účtem Google Play dostáváte úspěchy za splněné cíle.

Screenshot_2014-12-07-18-40-06Screenshot_2014-12-07-13-06-51

Deset rozlehlých map je soustředěno do různých krajin. Navštívíte poušť, zamrzlou sovětskou Malinovku a další různorodá místa. Jsou podobná těm z počítačové verze, ale s menší mírou detailů. Dohlednost je velmi vysoká a terén je částečně zničitelný. Cílem zápasu je zničit nepřátelské tanky nebo dobýt vlajku. Skrýt se dá za kameny, keře a budovy, záleží na zvolné taktice. Na poměry mobilní platformy vypadá hra skvěle. Na některých zastavěných mapách je framerate snížený, ale stále je hra plynulá. Mluvím o poklesu z 50 FPS na 20 snímků, každopádně na optimalizaci Wargaming pracuje. Nastavení je velice strohé a nabídne jen pár doladění, jako rozložení prvků nebo úpravu popisků. Grafické možnosti zcela chybí. Blitz není převratná hra a už vůbec simulátor, na který si WoT za žádných okolností nehraje, a přesto hru miluje spusta hráčů z celého světa. Sám nedokážu říci proč, ale naprosto je chápu. Musím běžet, další bitva začíná!

logo-app World of Tanks Wargaming SEA Zdarma ANDROID logo-app World of Tanks Blitz Wargaming.net Zdarma iOS

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

Lukáš Vaculík

Zajímá se o dopad technologií na společnost. Zabývá se především smartphony, tablety, počítači. Kromě toho jezdí ve volném čase na kole, občas hraje hry, fotí a píše články. Pracuje jako technický inženýr pro finskou IT společnost.