Google je úspěšnější než Apple v reklamních kampaních dle studie [videa]

Google je úspěšnější než Apple v reklamních kampaních dle studie [videa] 2012-8-5

V dnešním světě nejrůznějších chytrých zařízení nezáleží jen na specifikacích nebo na tom, jak je zařízení perfektní. Firmy musí hlavně myslet na reklamní kampaně, jejichž hlavní úkol je dostat daný produkt do povědomí případných zákazníků. Samozřejmě nejlepší je kampaň, která zanechá pozitivní pocit u zákazníka. Dle studie společnosti Ace Matrix je úspěšnější Google se svou reklamou na Nexus 7 než Apple se sérii kampaní “Genius”.

Apple vs. Google - The Stakes Are Rising

Ace Matrix uvádí, že Google získal se svou kampaní daleko více bodů v hodnocení než nová série od Applu. Prozatím máme čísla k efektivitě reklamy na Nexus 7, která v průzkumu dosáhla na 662 bodů z 950 možných. Bohužel neznáme výsledek reklam od Applu, ale můžeme si jej přibližně nastínit z čísel na Youtubu.

Kampaně obou společností začali přibližně v jednom období (Apple 27.7.2012 a Google 22.7.2012). Pokud se dnes podíváme na jednotlivé výsledky ze statistik jednotlivých videí, tak ani jedna reklama od Applu nepřesáhla 1 milión zhlédnutí. V tomto ohledu Nexus 7 zabodoval a již má na kontě pokořenou tuto hranici. Nyní se podívejte na jednotlivé výsledky, které jsou platné ke dni 5.8.2012.

Apple – Mac – TV Ad – Labor Day

Zhlédnutí: 378 735
Líbí se: 2 767
Nelíbí se: 1 937

Apple – Mac – TV Ad – Basically

Zhlédnutí: 513 781
Líbí se: 3 848
Nelíbí se: 3 847

Apple – Mac – TV Ad – Mayday

Zhlédnutí: 628 926
Líbí se: 3 878
Nelíbí se: 2 750

Google Nexus 7: Camping

Zhlédnutí: 1 070 213
Líbí se: 6 386
Nelíbí se: 181

Studie v tomto případě nijak nepomáhá Applu a podle dostupných informací se jablečná série nepovedla. Dokonce se nelíbí ani komunitě na sociálních sítích. Zde je otázka přímo na vás, která z reklamních kampaní je lepší?

Samozřejmě, že je nemůžeme úplně srovnávat a také nejde srovnávat styly jednotlivých společností. Apple má v tomto ohledu hodně silnou pozici a dá se říci, že se nemusí soustředit na reklamy. Jeho produkty si dokáží najít cestu k zákazníkovi sami o sobě, ale jak dodává společnost Ace Matrix, tak ještě před uvedením této nové kampaně Apple běžně dosahoval na skóre 620, od kterého se má nyní vzdalovat.

Zdroj: Youtube, adage.com

KategorieČlánkyOstatní
Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Zdenecek5

6. 8. 2012, 18:31:36
reply

Tak v případě Applu mi to příjde jen jako trapné tlachání se nad vlastní značkou + pár trapných lidí co jsou úplný fanatici… Google alespoň ukazuje reálné využití svého produktu. Vtéto reklamě jednoznačně google…

exactdesign

5. 8. 2012, 13:17:28
reply

@Lumcak02: Jsme přesvědčen, že v případě reklamy na Nexus jde o prezentaci celospolečensky velmi výhodného vzorce chování, takže v oblasti morálky určitě převažují kladné body.

Lumcak02

5. 8. 2012, 12:50:35
reply

No jo.. Dva roky zpátky jsme se učili, že využívání dětí v reklamách, které s nima přímo nesouvisí (jako třeba plenky, atd.) je dost nemorální.. Stejně tak nacpat výstřih do každý reklamy. Koukám, že to už neplatí a není to jenom u tohohle, ale třeba jestli si pamatujeme Citroen Berlingo „konečně požádnej kočál“.