Domů » Články » Ostatní »
Největší bolestí dnešních úžasných smartphonů je výdrž baterie. Máme sice výkonné mašinky, ale večer je domů nosíme sotva živé. Možná se ale blýská na lepší časy.
Už roky slýcháme o úžasných technologiích, které by se daly aplikovat u baterií. Do výroby to však nedotáhla žádná. Jednou z takových technologií byla Lithium-air, která využívala kyslík z okolního vzduchu, díky čemuž baterie fungovala. Bohužel tento kyslík také poškozoval součásti samotné baterie, a tak její životnost nebyla dlouhá.
Naštěstí došlo k objevu takových materiálů, kterým kyslík v této formě nevadí a výzkum tak pokračuje. Prvotní výsledky jsou více než slibné. Současná technologie umožňuje uložit asi 150Wh na 1 kg. S technologií Lithium-air je tato kapacita teoreticky až na 13 500 Wh na 1 kg. To je ohromující hodnota…
V praxi by se technologie měla bez problémů dostat na 10× výdrž dnešních baterií. To znamená, že bychom výdrž přestali měřit v hodinách a přešli bychom na dny. Tedy tak, jak tomu bývalo před lety. Samozřejmě se to poslouchá úžasně, ale zatím se jedná pouze o výsledky laboratorních testů. I tak se jedná o nadějnou technologii, která by mohla vyřešit spoustu problémů. Bohužel pro vás nemáme datum uvedení nových baterií na trh, ale můžeme společně doufat…
Zdroj: arstechnica.com
Domů » Články » Ostatní »
Samsung–patent na stylus příští generace
N.O.V.A 3: Near Orbit Vanguard Alliance [videorecenze]
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
anywhereonline
22. 6. 2012, 14:27A CO BUDU DÝCHAT JÁ?
Baterie na kyslík? A co provoz v uzavřeném prostoru? Havárie v metru a baterky mobilu mi seberou vzdušný kyslík který je nezbytný k životu? Doufám, že vývoj půjde jiným směrem a tato technologie nedostane šanci. To by jsme mohli za chvíli krmit baterie rohlíkama a to jde jen do té chvíle dokud máme sami co jíst…
Stoky23
21. 6. 2012, 23:34Nemuzu si pomoct, ale u elektromobilu neni zas takovy problem dojezd ale doba nabijeni…at pocitam jak pocitam tak bezne zasuvky nabiji proste pomalu (85kWh auto by se nabijelo cca 20hodin a mimo bezny domaci okruh…v nem cca 40 hodin)
Shavel
20. 6. 2012, 22:04Na elektromobily to chce mít jenom KnowHow a je to: ->battery http://www.teslamotors.com/models/features#/performance
Spidder
20. 6. 2012, 16:41cojavim- to je fakt, tak jedině autobaterii nebo generátor do báglu a můžete jet i na severní pól
Jerry7650
20. 6. 2012, 15:39Mno… pokud dnešní baterie dokážou pokud jsou vadné vybuchnout, případně nehezky popálit, tak 10x silnější už můžou začít být pěkně nebezpečné…
tomsi81
20. 6. 2012, 13:36už aby to prodávali. to bude skvělý, až vydrží smartphone v nepřetržitém zápřahu místo 4 hodin 2 dny a při běžném užívání třeba až 2 týdny.
bkf.1
20. 6. 2012, 12:16tak… vykaslem se na to, co nam autor touto zpravou chce sdelit a pojdme PUL DNE resit, jake pravopisne nebo slohove chyby nadelal…
lahvon
20. 6. 2012, 12:10@11: ono to „dostat na 10× výdrže dnešních baterií.“ taky rve uši a trápí oči. A obávám se že i za rovnítko mezi 10x a desetinásobná by vám v tomhle případě češtinář(ka) dal(a) o stupeň horší známku.
radon
20. 6. 2012, 12:03obávám se, že objev levné baterie s energetickou kapacitou benzínové nádrže by znamenal velký problém … každý by chtěl auto na baterky, takže by se po celém světě zběsile stavěly elektrárny, tzn. zdražení relativně levných paliv (uhlí, uran) a obrovské náklady (nejen na elektrárny, ale také na rozvodné sítě). Ve výsledku by nám (možná) zlevnila doprava, ale zdražilo teplo a elektrika. Dát za vytápění dvojnásobek, za elektřinu trojnásobek současných cen … stálo by to za to? :-)
checheche
20. 6. 2012, 11:18[13] – Zrovna jsem to chtěl psát. Váha není to, co limituje dnešní akumulátory.
Gildiss
20. 6. 2012, 11:03Teď ještě jakou mají ty články hustotu (g/cm3). Protože sice je hezké, že na 1kg hmoty to dá 10x více Wh, ale třeba budou objemnější..
jjfb
20. 6. 2012, 11:02Bože, elektomobily jsou starší než normální a přitom se neujali. A proč? Jelikož jsou vyloženě neekonomické, neekologické, drahé a stále nemáme použitelné baterie. Žádné spiknutí ropných lobby by nedokázalo zabránit tomu, aby se vyloženě dobrá technologie dostala na trh, taková Čína by to brala všemi deseti, kdyby bylo něco takového možné.
A mimochodem si zkuste spočítat, kolik nových jaderných elektráren by bylo potřeba, kdybychom opravdu přešli na elektromobily.
Ano, pokud se dotáhnou do konečné fáze nějaké akumulátory, jež budou mít 10 násobnou kapacitu než dnešní a pro jejich výrobu nebudeme muset zničit celou planetu (jako u všech dnešních), tak ano, pak nastane čas pro elektromobily.
Přemysl Vaculík
20. 6. 2012, 10:53anny_79: zkuste si přečíst „10x“ jako „desetinásobnou“ ;)
danny_79
20. 6. 2012, 10:51Dobrá, dobrá už Vás nebudu trápit ;-).
danny_79
20. 6. 2012, 10:50Už mám další dva názvy románů, které jsou podobné jako Váš nadpis:
1. „Škoda Auto vyrábí nejlepší na světě“
2. „Věhlasný plastický chirurg jako první provedl“
:-D
Přemysl Vaculík
20. 6. 2012, 10:47danny_79: nadpis článku byl pozměněn redaktorem Mobilmánie.
danny_79
20. 6. 2012, 10:40Vážený pane Vaculíku,
zplodit nadpis článku: „Baterie Lithium-air mají 10× kapacitu“ to chtělo opravdu „celýho“ člověka.
Já jsem na základce prolejzal z Češtiny (slohu) s „odřenejma ušima“ jak se říká, ale když vidím co dokáže zplodit redaktor serveru, který si denně čtou stovky (tisíce) lidí, tak asi začnu vydávat romány….
První se bude jmenovat třeba „Baterie Lithium-air mají 10× kapacitu jablečného moštu“…..
Dan
ananta
20. 6. 2012, 10:21Tohle jsme četli už stokrát a stále kupujeme NiMh články a stále je v mobilech LiIon, next…
bkf.1
20. 6. 2012, 10:05Tak lobing ropnych spolecnosti pomalu ustava. Neni to tak dlouho, kdy jsme cetli, jak automobilky meli uz funkcni elektromobily kolikrat pripravene k seriove vyrobe a za par dnu prisla zprava, ze vsechno bylo smeteno ze stolu a to bud bez udani duvodu nebo si vymysleli neco o akumulatorech. Pravda ze tyhle vynalezy „slapou“ na palec mnoha gigantum. kteri by nas jeste dlouhou radi zdimali :) Ale niceho se nebojte… az se elektromobily naplno rozjedou i v nasi ČEZke republice tak nas mily mafiansky ČEZ urcite vymysli spoustu dani a nesmyslu, aby nas mohl zdimat i za nase 4-kole milacky a to vse samozrejme s vrelym posvecenim naseho mileho ČEZkeho statu :-)
mcelroy_sk
20. 6. 2012, 9:28Presne ako pise @cojavin… Keby auto preslo na 1 nabitie 1000km, tak si auto na tradicne paliva nekupi 95% ludi… Podla mna baterie ktore toto zvladnu uz su, len lobing ropnych spolocnosti je brzda uvedenia na trh…
kujulu
16. 6. 2012, 22:28Cte se to skvele a doufam, ze nenarazi na dalsi problem ve vyzkumu a baterii se povede dotahnout az do prodeje.
cojavim
16. 6. 2012, 20:37Protože se dají používat i v autech na elektřinu tak se asi jen tak nedočkáme
Lukas1107
16. 6. 2012, 11:51Takovych veci tu uz bylo a stale se nic nedostalo do komercni sfery.