RIM nabídne Scalado–bude snaha stačit?

RIM nabídne Scalado–bude snaha stačit? 2012-5-4

Již jsme vám představili novinku se jménem Scalado, ale v krátkosti si ji můžeme připomenout. Jedná se o trochu vylepšený způsob focení na smartphonech. Dnes již existuje několik variant a většina z nich využívá velmi jednoduchý princip. Prakticky se vyfotí několik fotek za sebou a aplikace je následně složí do jedné vylepšené fotografie. Takto můžete odmazávat pohybující se objekty nebo lidi z fotografie, u skupinové fotky vybrat nejlepší úsměvy pro každého atd. Nyní se Scalado objeví v zařízeních vyráběných společností RIM (BlackBerry).

Propojení obou firem jsme vám nastínili již v souhrnném článku BlackBerry World 2012: Ve znamení OS 10 a podpory vývojářů. Nyní již máme jasno a dokonce sama kanadská společnost RIM potvrzuje, že jejich nový systém BlackBerry 10 má licencovanou technologii Scalado Remove.

RIM spolupracoval s firmou Scalado na celé technologii vylepšeného fotografování a zajisté si zaslouží své uznání. Nějakou dobu jsme spekulovali o tom, kdy se Scalado oficiálně dostane do smartphonů. Otázkou je, jestli se jedná o tak žhavou novinku, která by nalákala zákazníky. RIM má celkem velké problémy a toto vylepšení jej vůbec nemusí zachránit. Neměla se společnost Scalado raději spojit s jiným výrobcem?

Zdroj: techcrunch.com

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

goob

5. 5. 2012, 9:41:59
reply

Tak je to jedna z novinek, které s novým OS BB10 přijdou. Budé nové UI, založené na tzv. Cascades a zatím co jsem viděl, to nevypadá vůbec špatně. Další zásadní věcí bude sjednocení vývoje aplikací pro BB telefony i tablet.

Důležitá je podpora ze strany vývojářů pro vytvoření dobrého ekosystému a dle toho, kolik přibývá aplikací např. pro PlayBook, tak se jim to myslím docela i daří. Další pozitivní věcí je větší otevřenost vůči médiím. CEO Thorsten Heins si na rozdíl od předchozího vedení nyní např. pozval novináře na osobní rozhovory a zodpovídal všechny jejich otázky.

Co si budeme povídat, marketing RIM dost podcenil a i když je něco superdobré, nebude se to prodávat, když se o tom nebude často psát v médiích. Podívejte se na Apple. Ten to udělal tak chytře, že dneska se o něm píše jakékoliv jeho uprdnutí. A čím více se o něčem píše, tím více to lidé budou chtít číst. Kdo se chce na Mobilmanii zajímat o nějaké BB, když o něm vyjde článek jednou za uherský rok a většinou navíc s faktickýma blbostma, které nejsou pravdivé.