Rakouské ceny v ČR: pokus číslo 2

Rakouské ceny v ČR: pokus číslo 2 2011-9-6

Určitě jste slyšeli o pokusu přimět operátory slevit a dostat je na rakouské ceny. Bohužel taky víte, jak to celé dopadlo.  Pravdou je, že málo kdo věřil, že se vysněných cen dočká. Po výhodnějším volání, psaní SMS a neomezeném internetu se nakonec poptávalo necelých 7 tisíc zájemců. I přes neúspěch a distancování našich operátorů od aukce se portál hromadných poptávek Neurra.cz nevzdal a chystá pokud číslo 2.

Chystaná aukce musela slevit z původních požadavků. Tedy rakouských cen se nejspíše nikdy nedočkáme, ale tentokrát bychom mohli přesvědčit alespoň jednoho z operátorů.

Pro připomenutí takto vypadala první poptávka, která nebyla operátory vyslyšena:

image

  • 1000 volných minut do všech sítí každý měsíc
  • 100 volných SMS do všech sítí každý měsíc
  • neomezený internet max 64 kbit/s¨
  • poptáváme u operátorů O2, T-Mobile a Vodafone
  • uvedené ceny jsou včetně DPH
  • postupně budeme zveřejňovat výsledky jednání s mobilními operátory. Veškeré informace
  • naleznete na stránkách Neurra na facebooku (odkaz je k dispozici zde na webu vpravo dole)

Nová poptávka bude zveřejněna 6.9. 2011 v 15.00 hodin. Ještě předtím proběhne tisková konference v Hotelu Fit v Přerově, kde by se mohla stanovit její přesná podoba. V tuto chvíli zjišťujeme, jak bude nová poptávka vypadat.


Nová poptávka je opět vypuštěna, budou ji čeští operátoři opět ignorovat?

144-novy-tarif-428x291

Jedinečný tarif za max. třistatřiatřicet stříbrných – Mobilní služby – 330,- Kč

  • 300 volných minut do všech sítí
  • 200 volných SMS do všech sítí
  • internet v mobilu 1 GB FUP
  • uvedené ceny jsou včetně DPH
  • poptáváme u mobilních operátorů O2, T-Mobile a Vodafone

Přidat svou poptávku můžete na adrese http://www.neurra.cz/.

KategorieČlánky
Roman Taliano

Zakladatel mobilního blogu Dotekománie. Stále věrný své značce HTC. Fanoušek dotykových tabletů, telefonů ale i her a počítačů. Sportovní nadšenec ( cyklistika, fotbal, florbal a plavání ), ale také fanoušek.

PANDAmobil

4. 4. 2014, 13:18:00
reply

PANDAmobil
220,- Kč
100 minut do všech sítí v ČR + 50 SMS do všech mobilních sítí v ČR
– bez smlouvy, předplacená karta

guest

8. 9. 2011, 14:16:36
reply

je to fraska na tohle zadny operator nepristoupí

usobak

8. 9. 2011, 12:02:11
reply

musím se zastat názoru že 1000 minut nepotřebuje každý. Dost lidí provolá jen pár minut a jsou spokojený a taky žijou :-)

Já mám 300 min a 200sms + další malé výhody za 430kč s DPH a bohatě to stačí a nejedná se o žádnou rámcovou smlouvu abych předešel omylům ale o smlouvu na rodné číslo.

ludvikroubicek

8. 9. 2011, 7:34:12
reply

Jen at se ta akce opakuje treba 10x, protoze prispiva k medializaci cen zahranicnich operatoru a dokud nikdo na ceny lokalnich operatoru netlaci, proc by je snizovali? Porad se ohaneji tim, ze jsme maly trh, ale jeste nikoho nenapadlo porovnat rozsah site a naklady na jeji udrzbu u nas a v Rakousku.
Podle meho skromneho nazoru by to dopadlo tak, ze pri nizsich cenach za volani budou lide nakonec vic telefonovat a tim padem operatori vyberou zase ty same penize, jen budou vsichni spokojenejsi.
LR

white.haven

7. 9. 2011, 10:23:32
reply

„thoryk: Spousty firem nabízí za 1000kč neomezené volání“

Tak proc se k tomu vyjadrujes? Nepochybne uz takovy tarif mas. Nicmene, veril bys tomu, ze spousta lidi nepotrebujes tarif za 1000 Kc a ani 1000 minut?

thonyk

7. 9. 2011, 8:22:54
reply

zrovna řeším přechod k jinému operátorovi a porovnávám nabídky

měl jsme dva roky neomezené volání od O2 za 2000 včetně daně
pak mi to nechtěli prodloužit tak jsem pohrozil odchodem a tak mi dali na rok za 500kč – 5000 minut, 250 sms a 500mb.. to mi přišlo už docela výhodné a pro mne ideální
teď mi to skončilo a řeším co dál. provolám tak 2000 – 3000 minut, k tomu min. 500mb a 100 sms, a jsem ochotný platit maximálně 1000 korun

mám nabídky od šedých operátorů na neomezené volání za 1000 ale pořád vyčkávám a rozhoduji se..

borixeus

7. 9. 2011, 7:35:58
reply

36. Porovnejte to se základním tarifem. Např. VDF nabízí jen volání 250 min. za 675 Kč včetně slevy. – tady máte 300 min. (bude možná 370), 200SMS a ještě internet za 330 Kč.
Souhlasím, chtěl bych levnější nebo více volání, ale i tohle je suverénně to nejlepší, na co může běžný člověk v ČR dosáhnout.

borixeus

7. 9. 2011, 7:29:01
reply

34. Ještě doplním – ipvox

thonyk

7. 9. 2011, 7:28:19
reply

fraška!

Za tyto peníze to nemá smysl.

1000 minut je minimum.

Spousty firem nabízí za 1000kč neomezené volání

7Andrew7

7. 9. 2011, 0:01:22
reply

odorik – 1.59Kč/min s DPH za volaní na mobil
voocall – 1.50Kč/min s DPH za volaní na mobil, zobrazení čísla volajícího

dále ještě např. mikrotech..

freeman7

6. 9. 2011, 22:16:03
reply

Muzete doporucit nejakeho levneho a spolehliveho SIP operatora?

Policak

6. 9. 2011, 20:56:52
reply

18 mobilman …každému nestačí Odepiš

antracit

6. 9. 2011, 20:50:20
reply

Mam doma nabidku od T-mobile, je to ramcova smlouva pro jednu firmu, ktera urcite nema 7000 sikm karet jako byli poptavany v minule nabidce a volani je tam v podstate za stejnou cenu jako tady. Takze si myslim, ze tahle nabidka je naprosto realna. Pokud na ni zadny operator nepristoupi a pritom ji nabidne „tajne“ jakekoliv vetsi firme, tak je tu neco sakra spatne. Jen vydrzet. Hlavne, ze nam mobilman sdelil kolik si vydela, tak proc by do toho sel znovu, zrejme se nechava dojit od operatoru rad, kdyz si na tarif vydela za hodinku. Jsi idealni zakaznik, platis a platis… protoze na to mas. Zrejme nemas podnikatelskeho ducha.;) kazdy se snazi naklady snizovat a vita jakoukoliv snahu je pomoci snizit.

borixeus

6. 9. 2011, 20:34:16
reply

26. Ano JPP, ale téhle se dá celkem věřit, tak doufám, že se neplete

AlexStick

6. 9. 2011, 17:38:02
reply

Když už i Rakouské tarify tu jsou nemožné tak to si o Ukrajinském life:) můžu nechat jenom zdát!

35Hrv/měsíc (cca 75kč) = neomezené volání a sms v sítí, 0,8kč/min a 0,2kč/sms do ostatních! + šance 50:50 že dostanete při nabití dvojnásobní kredit (taková menší prázdninová akce) 3/5 dobití se mi povedlo :)

Tohle by udělal takový Vodafone tady tak má jistých 100% studentu a lidí s kreditem v celý ČR!

Má někdo lepší zkušenosti? Přidávejte komenty….

othoma

6. 9. 2011, 17:11:12
reply

zkoušet samozřejmě všechny způsoby – tyto aukce, petice, protesty, medializace, stížnosti atd, myslím, že se to docela rozjelo, ted´ v tom ještě vytrvat…

radim

6. 9. 2011, 16:51:21
reply

No, to není nic nového. Nějaký závěr z toho? Na všechno se vykašlat, držet hubu a platit? To je ten závěr, pane Defétisto?

aleshm

6. 9. 2011, 16:00:40
reply

Dobrý den, myslím si, že takovýmito veřejnými nabídkami operátory nepřesvědčíme. Zkuste se na to podívat jejich očima. Oni jsou ti, kteří tvoří ceny svých služeb a tvoří je tak, aby s příjmy z nich měli na investice a potřebné věci do businessu, propagaci, manažerské platy a večírky… a ještě slušně vydělávali a po zdanění jim ještě zbyly signifikantní částky. Nevím, jestli někdo spočítal, když udělá takovou nabídku, jestli je pro naše operátory rentabilní, s ohledem na skupinu poptávajících, která neni předem daná, ani spolehlivě pronózovaná a nejspíš nebude ve statisících, natož v milionech poptávajících. Jak se píše na mnoha místech, u nás je specifický trh, který se v mnohém liší od zvyklostí v okolních zemích a také neexistuje žádná regulace. Ale nežijeme v Rakousku. komu se vyplatí se tam stěhovat kvůli telefonnímu tarifu, nechť tak udělá. Ostatní budou v Česku volat za české ceny. Pokud by operátoři přistoupili na poptávku a cenu nabízenou skupinou lidí, která neni ani reprezentativním vzorkem trhu a tarif by se zalíbil i většině ostatních zákazníků, mohla by se zvednout poptávka po takovém tarifu na pro operátory neúnosnou míru. Lidi by začali o tarif houfně žádat. Každý operátor má okolo 50 % p5edplacených karet. Tyto se dají snadno zkonvertovat na tarif a některé lidi by mohl přesvědčik k přechodu na paušál. Poměrně mnoho lidí, kterým končí smlouvy na dobu určitou, by o tarif pravděpodobně požádalo a ti se smlouvou na neurčito by mohli smlouvu snadno vypovědět a přejít nebo stávající smlouvu změnit. Dále by takový tarif museli nabídnout všichni operátoři, protože jinak hrozí masový odliv k operátorovi, který dobrý tarif nabízí. Zkrátka operátoři nebudou takový masivní otřes specifického trhu riskovat. Oni přece nechtějí změnu. Přesvědčování zákazníků prostřednictvím reklam, že operátor myslí na jejich dobro a že s využíváním jeho služeb výrazně ušetří a budou se cítit dobře, to je jen marketing navenek. Každý si domyslí, o o operátorům skutečně jde. A každý podnikatel se musí starat i podle zákona o zajištění a udržení zisku. Přistoupit na takovou nebo podobnou nabídku je nebezpečný precedens. Postupně by lidi poptávali jiné tarify nebo by chtěli ještě víc za méně s odvoláním na to, že operátoři už na 1 takovou poptávku přistoupili a proč by nepřistoupili na další. Telefonovat se bude a lidi budou remcat, ale budou platit, co jim operátoři nadiktují nebo co si s nimi smluvili podle nabízených tarifů. Toto by šlo změnit leda tak, že celý národ přestane úplně na nějaký nedefinovaný čas telefonovat a používat mobilní internet (ale jak by mohli, když jim operátoři horem dolem cpou chytré mobily a tablety na Internetu závislé) a operátoři by pak museli začít nabízet adekvátní tarify, které by trh zvolna akceptoval. Ale volat se tu nepřestane a to operátoři dobře vědí. Nějaká demonstrace na den je nepřesvědčí. Přijdou o nějaké miliardy, ale za zbytek měsíce je mají bohatě zpátky. Firmy volat nepřestanou, protože pro ně je telefon životně nutný, ale ty mají také jiné smlouvy za jiné ceny a s nimi se při objemu služeb, které firmy využívají, oeprátoři lépe dohodnou.

white.haven

6. 9. 2011, 15:36:57
reply

„Pokud jsou mé informace správné,tak jeden neoficiální operátor přihazovat bude, ale počká až kolik bude SIM a na podmínky samozřejmě.“

Klasicke JPP.

Faramir

6. 9. 2011, 15:04:00
reply

Mě by stačil neomezený internet do 300 Kč měsíčně. Každopádně tuto snahu vítám a stejně jako v minulém kole podporuji, je nutné ukázat tomu českému kartelu mobilních operátorů, že odmítáme platit nejvíc z celé Evropy. Ostatně já jsem mobil hodně omezil, platím si jen internet (ten nejlevnější), SMS posílám z netu a volám jen když je to opravdu životně nutné, takže platím maximálně 200 Kč měsíčně.

borixeus

6. 9. 2011, 14:45:45
reply

22. No vyzkoušel jsem toho dost vč. fring atd. Každopádně doma mám stabilní 3G a hovory měly jeden čas velký zpoždění, po výměně klienta už v poho. Když jedu na výkend k rodičům, kde je jen EDGE, tak volám taky bez problémů, ale tady záleží na použitém kodeku.

randomuser

6. 9. 2011, 14:42:14
reply

Victor, Radim: Ano, Oskar se zpočátku, dokud patřil Kanaďanům a byl nováčkem na kolbišti, docela snažil (třeba Oskarta bez limitu za 10 Kč/hod), což přimělo staré sumce v rybníku trochu poupravit svou nestřídmou cenovou politiku. Já ale píšu o současné situaci – a i když je z Oskara Vodafone, Paegasa T-Mobile a Eurotelu Telefónica O2, patříme mezi nejdráže platící klienty mobilních operátorů minimálně v Evropě. Takže trvám na tom, že vyšší počet hráčů na trhu ještě automaticky neznamená tlak na nižší ceny a neočekávám ani od dalšího operátora trvalé rapidní zlepšení – čím by pak pokryl náklady na vybudování sítě, pokrytí najmě nelukrativních, jak žádá ČTÚ (ty lukrativní už mají totiž operátoři vesměs pokryté) oblastí a provoz firmy? Snad kdyby tím operátorem byla nadace Sv. Matky Terezy, ale jinak půjde opět nejvýš o kosmetické úpravy. A věřte, že bych se moc rád mýlil – když ale kouknu, zač všechno platíme o dost víc, než spotřebitelé v okolních státech (a teď nemíním jen komunikační služby), nenuťte mne být optimistou.

pcwifi

6. 9. 2011, 14:37:33
reply

21: ses ocividne na malo vytizenem sektoru BTSky,taky mi nekdy vali EDGE „nadherne“ a nekdy jak dial up…proste rychlost a ping klouze nahoru dolu dle vytizeni,to se ovlivnit ani nastavit nikde fakt neda ;o)

PW

borixeus

6. 9. 2011, 14:34:38
reply

8: SIP na EDGE není problém, každý den využívám a problém jem měl jen jednou, chce to jen správné nastavení a klienta

mobilman

6. 9. 2011, 14:17:01
reply

randomuser: přesně tak, dokud si každý stěžuje ale je stále platícím klientem pak se těžko něco změní – tedy alespoň já osobně jsem o tom přesvědčen.

radim

6. 9. 2011, 14:16:28
reply

No nevím, s tak vysokou cenou to osloví o dost lidí méně než v tom předchozím kole. Aby to bylo výhodné, tak to předpokládá, že volám hodně každý měsíc, což tak bohužel není. Takže když nebudu volat, furt budu platit 330 Kč. A je tam Internet, který nepotřebuji a nechci. Škoda, tohoto kola se již neúčastním.

mobilman

6. 9. 2011, 14:13:51
reply

antracit: no pokud je ti ze mě špatně tak jez víc vitamínů nebo si vem prášek, já jsem ale realista a osobně nevidím reálnou šanci aby jakákoli aukce s pár lidma přiměla kohokoli nabízet něco levněji. operátoři mají milony zákazníků, dokud jich milion neodejde (tj. skutečně nepřestane využívat služby) a nepřistoupí k aukci/poptávce tak to milá Neurra může opakovat fakt třeba každý měsíc ale výsledek bude stále nic.

A věř mi že služby kůvli aukci/nabídce fakt žádné stovky tisíc nebo miliony lidí využívat nepřestano, takže z toho maj všechny stale profilt a žádnou motivaci jakkoli slevit.

pro mě osobně teda suma sumárum – pro pobavení jsem se přihlásil k minulé nabídce, jakékoli ostatí už teď vidím jako ztrátu času (za jednu hodinu si na svůj paušál s DPH vydělám svojí prací).

othoma

6. 9. 2011, 14:12:37
reply

15: měli tam loga ale museli je stáhnout po intervenci operátorů,
proto nepočítám, že by s tímhle serverem chtěli spolupracovat,
ale jako podnět pro stížnost na monopolní (protitržní) praktiky
našich operátorů je tato aukce ideální, takže se také rád přidám…

borixeus

6. 9. 2011, 14:03:09
reply

Pokud jsou mé informace správné,tak jeden neoficiální operátor přihazovat bude, ale počká až kolik bude SIM a na podmínky samozřejmě.

lahvon

6. 9. 2011, 13:52:08
reply

Kdyby si alespoň dali tu práci a věnovali přípravě svého PR trochu péče.

Když už chtějí dražit služby operátorů, tak by bylo fajn, psát jejich názvy tak jak se píší.
Třeba O2 jako O2 né jako nula-dva.
Telefónica s čárkovaným O. A tak.

radim

6. 9. 2011, 13:49:03
reply

6: To si pamatuješ docela špatně. Před příchodem Oskara jsem platil paušál 205 Kč a v tom bylo 0 (slovy nula) volných minut. Mimo špičku to bylo nějak kolem 2,60 Kč do vlastní sítě a na pevnou, jinam asi dvojnásobek, ve špičce to bylo myslím všude nějak 11,30 Kč/min. Po příchodu Oskara se paušál nezměnil, ale najednou v něm bylo 30 minut a 30 SMS, do všech sítí. Takže pozitivní efekt byl evidentní. To, že dnešní ceny jsou stejné nebo vyšší než před 10 lety, je věc jiná, to je problém českých uživatelů a podplaceného ČTÚ. Dříve se dalo volat relativně levně aspoň do vlastní sítě mimo špičku (Go Quattro – 3 Kč/min. při 60+1, i na pevnou či barevné linky, s Twistem se taky dalo volat za 2,80 Kč), dneska už to je možné jen u Vodafonu, a i to má padnout (Odepiš už nejde tak snadno získat a má se rušit Divoká karta). Jinými slovy, situace se neustále zhoršuje, proto vítám každou aktivitu, která jde proti tomuto trendu.

-zeus-

6. 9. 2011, 13:40:14
reply

S aukcí je to super nápad. Pěkně to dokazuje existenci monopolu na trhu s mobilním připojením. Jen se divím, že redakce Mobilmanie na tuto skutečnost neupozorňuje, ale třeba to plánuje, až to bude definitivní. Potom by někdo mohl klidně uspět se stížností nebo dokonce se žalobou.

ratna

6. 9. 2011, 13:34:33
reply

Mam asi 3 dny CD tarif,je to dobrej tarif, ale pokud bude vyhodna nabidka tak do ni jdu.

*Victor*

6. 9. 2011, 13:30:48
reply

randomuser: Oskar ty ceny zase neměl tak špatné (v porovnání s konkurencí), ale už to dávno není Oskar.

legnaw

6. 9. 2011, 13:24:16
reply

uááááámňmň…. komedie staráááá

pcwifi

6. 9. 2011, 13:20:39
reply

5: se SIP ti preji na EDGE mnoho zdaru sokole :o) nebo jestli veris tomu, ze v 3G pokryti ti nespadne mobil do EDGE, tak pockej co to udela se SIP hovorem ;o) jinak asi skrz VoIP cesta vede (sam ockuju cleny rodiny,at volaj radeji za 1,66kc na mobil z VoIP nez za 5kc z twistu), ale na pevnych pripojkach se stabilnim pingem a tokem. CO se tyce oneh pokusu o levne volani, moje kristalova koule rika, ze nic noveho to neprinese,no pockejme si…

PW

randomuser

6. 9. 2011, 13:17:45
reply

Pardon – ta skepse je mobilmanova.

randomuser

6. 9. 2011, 13:17:06
reply

Antracit: já sice snahy Neurry nekritizuju, ovšem v tomhle případě se přikláním k antracitově skepsi. Proč by si kterýkoliv z operátorů dobrovolně podvazoval zlatonosnou slepici? Z těch zájemců o tarif – kolik bude zcela nových zákazníků, kteří doposud nemají nikde žádný tarif nebo předplacenku? Pravděpodobně minimum, že? Všichni ostatní někde nějaký tarif nejspíš mají – možná u konkurence, možná ne. S velkou pravděpodobností ale momentálně platí za výrazně omezenější služby výrazně vyšší částku, což podle mne favorizuje vrabce (míň, ale ziskovějších klientů, které mají teď) v hrsti před potenciálním holubem (relativní nárůst o zákazníky, kteří přejdou od konkurence) na střeše.
Ten poptávaný tarif je podle mne mimo mísu – tady v ČR určitě a u operátorů může vyvolávat jen pobavený úsměv.
Obávám se, že ani toužebně vyhlížený 4. operátor moc změn na trhu (a v cenové politice) nepřinese – nejsem tak senilní, abych si nepamatoval nadšené vítání Oskara, který měl otřást duopolem Paegas&Eurotel. Proč mám teda pocit, že v současnosti je téměř jedno, u koho „visím“ a sazby za služby mi nijak levné nepřipadají?

aton

6. 9. 2011, 13:13:26
reply

Také se přihlásím do druhého pokusu, pokud ale nevyjde volám na retenci Vodafonu a pokud nedostanu za 326 alespoň 250min a net jdu do SIP a u Vodafonu si necham jen net:) Pokud jim to za to bude stat abych jim patil jen 155kc za mesic a ostatni penize daval za SIP tak proč ne :-D

polo001

6. 9. 2011, 12:42:04
reply

Já se do aukce určitě přihlásím a když to nevyjde, tak klidně půjdu i do dalšího kola. Ono není co ztratit. Pokud se aukce zúčastní opět o něco více lidí než té předchozí, je šance, aby se něco podařilo. Přinejmenším si lidi uvědomí, že je reálné volat levněji.

antracit

6. 9. 2011, 12:07:09
reply

mobilman: Místo toho aby jsi byl rád, že se někdo snaží o průlom na našem předraženém trhu, snaží se něco vyjednat pro lidi, kteří jinak nedosáhnou na výhodné ceny, nebo nemají služební telefony, tak napadáš firmu, která se o to snaží? Je tohle normální? Pak to tady nemá vypadat tak jak to vypadá. Je mi z tebe fakt špatně. :(

mobilman

6. 9. 2011, 12:03:33
reply

Myslím že druhým pokusem už firma vyčerpala svoji mediální pozornost, třetí už je fraška a ubohý pokus o pozornost což už ale není nic nového a nikoho už to ani zajímat nebude, natož operátory…. hodně štěstí všem kteří se chtěj účastnit už pravidelné akce neurra ;-)

white.haven

6. 9. 2011, 11:40:15
reply

Je to uz treti pokus. V prvnim nemedializovanem pokusu bylo jen cca 110 poptavek.