Domů » Články » iOS »
V posledních měsících se kolem Applu tvoří doslova nekonečný seriál o žalobách pro porušení patentů. Zatím jsme byli zvyklí, že se Apple soudí na západě a celkem nově v Evropě. Převážně se jedná o soudní přestřelky mezi velkými firmami. Doposud Apple nejevil aktivní zájem se vypořádat s kopiemi v Číně, úspěch by byl téměř nemožný. Nyní ale čelí žalobě ze strany obhájce práv spotřebitelů v Číně.
Jednoduše řečeno, Čína žaluje Apple. Důvodem pro tuto žalobu je styl prodávání iPhonů. Někteří noví majitelé si všimli, že jejich “nový” iPhone nemá plnou záruční dobu a v některých případech chybí dokonce celá polovina.
Žaloba je postavená na tom, že Apple prodává repasované mobily iPhone jako úplně nové za plnou cenu. Toto se týká několika obchodů a nyní se bude prošetřovat, jestli se jedná o systémovou chybu nebo úmysl.
Pokud by vyšlo najevo, že Apple záměrně prodává použité iPhony jako nové s plnou cenou, tak by jej tato kauza dost poškodila. Zřejmě by se nevyhnul vyšetřování ve všech obchodech.
Takto podvedení zákazníci si prý mohou prodloužit záruku v obchodě, ale pokud dnes nemáte jistotu, že si koupíte nový iPhone přímo v Apple Store, tak kde jinde? Nyní si musíme počkat na kompletní zprávu, která snad dá odpověď, jestli se jednalo o podvod nebo o chybu.
Domů » Články » iOS »
Android Apps: Top 3 díly
WebOS od HP je mrtvý
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
PetrP7
22. 8. 2011, 17:452 mic-hal: Ty asi o sériové výrobě ve třetím tisíciletí moc nevíš, že? Nedovedu si vůbec představit, že ve firmě, která pro Apple vyrábí, by mohl být takto nastavený tok výrobků… Jediná možnost je, že tento „nedostatek“ je ve skutečnosti záměr…;-)
PetrP7
22. 8. 2011, 17:41Repasované zboží může být OK a v podstatě jako nové, ale zákazník, i když Číňan, by to snad proboha měl vědět, ne? 8-O
eservicecz
20. 8. 2011, 13:25„kamarad co delal na servisu grafickych karet mi popisoval jak ešus treba dava do svych levnych a strednich karet u napajeni kondenzator ktery vi, ze je vadny a urcite procento jde chvili po provozu na reklamaci, kde to meni kartu za kartu a kondenzator vymeni a posilaji zpet opravene do prodejen jako nove zbozi. “
No to jistě. Co by z toho asi tak výrobce měl? Vzhledem k tomu, jak padají ceny této techniky a jaké by asi byly náklady na logistiku a servis v takovém případě, byl by zisk z podobné operace tak -30% :)
A jinak ano, v prodeji se může objevit i „použité“ zboží, jsou to třeba vrácené kusy v zákonné lhůtě „bez udání důvodu“. Pokud je takový výrobek nepoškozený a kompletní, tak nic nebrání ho nabídnout znovu do prodeje.
mic-hal
19. 8. 2011, 15:48Po pravde myslim ze vim jak se to stalo :-)
Firma co vyrabi pro Apple iPhone zaroven dela i repas telefonu.. telefony pak prochazeji stejnymi vystupnimi testy a tady se proste muze stat, ze se telefony zamichaji. telefon by mel ale pri repasu dostat specialni seriove cislo. staci do googlu zadat kouzelne slovicko refurbished
Peťa Shvecik
19. 8. 2011, 14:53no jak nemam rad apple tak tady se ho musim do jiste miry zastat, tahle ta praktika je totiz bezna nejen v apple ale i mnohych jinych firmach staci kouknout na ešus v ostrave :-D kamarad co delal na servisu grafickych karet mi popisoval jak ešus treba dava do svych levnych a strednich karet u napajeni kondenzator ktery vi, ze je vadny a urcite procento jde chvili po provozu na reklamaci, kde to meni kartu za kartu a kondenzator vymeni a posilaji zpet opravene do prodejen jako nove zbozi. Mozna by jste si rekli, ze se to stane, ale tento problem je uz na treti generaci karet coz uz je pekne dlouho takze chteji jen prodat to co maji skladem a nemluve o tom jejich green cinu ktery se po dvou letech zacbe drobit…, a cetl sem i nazor kde si nekdo koupil v nejmenovane prodejne notas a po prichodu domu zjistil, ze neni prvni kdo ho pouzival… sel ho vratit a a bez reci vymenili, ale i tak je to podle a melo by se to prodavat jako repas a ne jako nove…takze si myslim, ze je to bezna praxe techto vyrobcu elektroniky
CrackonoS
19. 8. 2011, 14:373. Neni duvod napadat cloveka, ktery je uzivatel Androidu. Proste ma na to jiny pohled nez ten, kdo uziva iOS.
4. Hlavne ze ty jsi se predvedl svym velice prinosnym komentarem…
K clanku. Ja osobne bych Cinanum nic jineho ani nepral. Proc, kdyz mohou mit kopie obchodu Apple, jejich zamestanci ani netusi, ze nejsou zamestananci Apple, prodavajic nejen originaly, ale i padelky ruznych prislusensvi, nemuze Apple prodavat repasy? Nic jineho si nezaslouzi, kdyz ani Cinska vlada neni schopna (rozumej nechce) cokoliv udelat s kopirkama.
legnaw
19. 8. 2011, 14:25lanscape je s tim iOvcizmem trapnej dvounasob
landscape
19. 8. 2011, 13:29Vaculík je s tim Apple HATEm uz dost trapnej :D
hellwet
19. 8. 2011, 12:46super cina nandejte to applu :D
Sarevok
18. 8. 2011, 15:14V Číně je tohle u elektroniky celkem běžná věc. Padělky většinou každý trochu zkušenější člověk pozná a u mobilů zvlášť, pokud si s ním před nákupem trochu pohraje (např. u takových sluchátek je to ale mnohem horší, některé padělky jsou skutečně skoro k nerozeznání a pokud není možnost je vyzkoušet či porovnat s originálem, tak může napovědět jen podezřele výhodná cena). U těch repasů je situace mnohem horší a někdy je opravdu poznat nelze – byl jsem v tomto několikrát varován svými čínskými známými (netýká se to jen mobilů, ale např. i notebooků). Ale to je pořád ještě fajn, naučil jsem se s tím počítat a beru to tak, že to prostě k Číně patří – cesty do obchoďáků s elektronikou jsou aspoň o něco dobrodružnější :)
Že to ovšem dělá i Apple ve svých oficiálních obchodech (v celé Číně jsou podle jejich stránek jen čtyři – ten na účtence je jedním z nich), to bych si tedy nemyslel. A pokud se ukáže, že nešlo o ojedinělý případ, tak Apple přijde o další body (a myslím, že nejen u mě).